مسافرت به جوهور

نوشته شده در یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ توسط مادر صبا

تعطیلی آخر این هفته تصمیم گرفتیم بریم جوهور. اینطوری هم خستگی مون در می رفت و هم صبا به قول خودش خاله آیدا و عمو پویا را می دید و کلی خوشحال می شد. جمعه عصر از کوالالامپور به سمت جوهور حرکت کردیم. جوهور در قسمت جنوبی کوالالامپور به فاصله ۳۸۶ کیلومتری آن قرار دارد. ما حدود ۴ ساعت توی راه بودیم. این اولین مسافرت صبا با اتوبوس بود که خدا را شکر مشکل خاصی پیش نیومد، البته بیشتر راه را  خواب بود.

دوستانمون در منطقه ای به نام Danga Bay در مرز بین جوهور و اسکودای (منطقه ای در نزدیکی جوهور) زندگی می کنند. منطقه تفریحی قشنگی است که به مرز سنگاپور خیلی نزدیک است. یک مجتمع تفریحی داشت که پر از وسایل بازی برای بچه ها بود. صبا هم هر کدوم را که دوست داشت سوار شد. یکی از تفریحاتی که صبا خیلی خوشش اومد بخش سیرک بود. قبل از شروع مراسم رفتیم و خرگوش ها را دید و باهاشون بازی کرد و به اونها غذا داد. از اون موقع هم مرتب می گه جیوف (اشتباها به جای ربیت Rabbit می گه جیوف که نسخه خودش از کلمه Giraffe است). جالبه که موقع مراسم نمایش حیوانات، وقتی ببر وارد شد صبا سعی کرد با صداهایی که از خودش در می آورد اونو بترسونه. آخر هم رفت با باباش با ببر عکس گرفت.

یک نظر درباره “مسافرت به جوهور” داده شده است.

  1. عمو پویا گفت :

    هر وقت صبا پیش ما میاد به ما خیلی خوش میگذره و البته وقتی می خواد توی اتوبوس برگرده و گریه می کنه یک ذره بد می گذره ولی خب چاره ای نیست.
    ضمنا یک اشتباه جغرافیایی را هم تصحیح کنم. دنگا در مرز جوهور بهرو و اسکودای نیست. از شمال ابتدا سنایی است و بعد اسکودایی و بعد تامپویی و بعد یک منطقه دیگر و بعد از آن جوهوربهرو. (که البته همه این مناطق در واقه جز جوهور بهرو حساب می شوند تقریبا مثلا گوهردشت و مهرشهر و… که جز کرج هستند) و در هر صورت دنگا بین آن منطقه آخری و جوهور بهرو است.

نظر بدهید



counter
Motigo Webstats - Free web site statistics Personal homepage website counter Search Engine Optimization